Van 3D-lasergraveren tot nieuwe ontwerpen en automatische opgietingen: KLAFS presenteert baanbrekende upgrades voor commerciële wellnessruimtes

Woerden, oktober 2023 – Ontspanning is de sleutel om de drukte van alle dag te weerstaan en op de lange termijn gezond te blijven. Het stelt je in staat spanning los te laten, het lichaam te regenereren en de geest te kalmeren. Het is dan ook niet verwonderlijk dat mensen steeds bewuster op zoek gaan naar rustgevende ontspanning op vakantie of na het werk. Een feel-good ambiance is cruciaal om snel los te komen van het stressvolle dagelijkse leven en een staat van ontspanning te vinden. Dit wordt steeds belangrijker, vooral in de commerciële sector. Met dit in gedachten presenteert KLAFS – marktleider voor sauna's, wellness en spa – innovaties voor de PROFI sauna die precies dit mogelijk maken: uitnodigende en esthetisch bijzonder aantrekkelijke wellnessoases, die vanaf de eerste minuut zorgen voor ontspannende momenten. Nieuwe, stijlvolle ligbanken en verlichting, een spectaculaire 3D-gravure en een nieuwe opgietschaal, die het KLAFS automatische opgietsysteem aanvult, maken nu deel uit van het assortiment.

Voor nog meer welzijn

Om te blijven inspireren met innovaties en rustgevende esthetiek, breidt KLAFS het assortiment voor de PROFI sauna uit met nog meer uitrustingsmogelijkheden en nieuwe designs. Een breed scala aan ontspannende zintuiglijke ervaringen in een bijzonder aantrekkelijke omgeving wordt steeds belangrijker in de commerciële sector. En om dit te bereiken moet alles zijn afgestemd op het individuele welzijn en optimaal aansluiten op de behoeften. Om hier nog intensiever op in te kunnen spelen, biedt KLAFS zijn klanten nu nog meer flexibele en veelzijdige ontwerp- en uitrustingsmogelijkheden voor de PROFI sauna: naast twee nieuwe saunabanken, verlichting en een nieuwe opgietschaal is er nu ook de mogelijkheid om de sauna te decoreren met een individuele 3D-lasergravure. Alsof dat nog niet genoeg is, biedt KLAFS ook een nieuw en nog handiger besturingssysteem waarmee alle producten via een touchscreen kunnen worden bediend: de 21 TOUCHCONTROL.

‘Innovation by Design’: saunabanken FINO en PIANO

De twee nieuwe saunabanken PIANO en LINO combineren tijdloze, klassieke elegantie met maximale functionaliteit en optimaal ligcomfort. De hoogwaardige, filigrane houten latten van de FINO saunabank brengen lichtheid in elke sauna en geven deze een elegante, puristische uitstraling. Het speciale ontwerp van het ligvlak van saunabank PIANO met de 90° gedraaide houten latten geeft de sauna een nieuwe en elegante uitstraling. De zorgvuldig geplaatste houten latten en het verzonken paneel bieden maximaal zitcomfort en wekken de indruk dat de ligbanken zweven. Hierdoor krijgt de sauna als geheel een luchtig, open karakter. Het draaibare ligvlak zorgt bovendien voor een betere toegang tot alle oppervlakken en vergemakkelijkt het schoonmaken. LED-verlichting voor de saunabanken rondt het plaatje af en zet, dankzij de niet-verblindende plaatsing, prachtige warme en tegelijkertijd moderne accenten.

Fijnste lasergravure voor individuele ontwerpmogelijkheden

Naast de grote keuze aan binnen- en buitenbekleding en montageoplossingen op maat, biedt KLAFS nu nog een mogelijkheid voor individualisering. Ongeacht hoe de klant zijn saunawand of saunabanken vormgegeven wil hebben, KLAFS kan er met de nieuwe 3D-lasergravure een heel persoonlijk tintje aan geven. Of het nu om een ​​afbeelding, grafiek, tekst of logo gaat – met de nieuwe lasergravure heeft KLAFS eindeloze mogelijkheden om de oppervlakken individueel vorm te geven. Zelfs de mooiste structuren kunnen in het hout worden gegraveerd. Er zijn geen grenzen aan de verbeeldingskracht en verzoeken van de klant. Hierdoor kunnen unieke, exclusieve oppervlakteafwerkingen worden gecreëerd met een tactiel en hittebestendig resultaat, waardoor elke sauna zijn geheel eigen charme krijgt.

Harmonisch geënsceneerde lichtsferen: saunaverlichting MAYLA en MAYLA-effect

Niet alleen de warmte of het zitcomfort van een sauna zorgen voor diepe ontspanning - ook de juiste verlichting kan een gezellige en rustgevende stemming creëren. Zacht, gedempt licht of warme kleurtinten kunnen stress verminderen en ontspanning bevorderen. Dat is precies wat de nieuwe MAYLA verlichting met doorschijnend scherm en MAYLA-effect met een effectscherm mogelijk maken: ze zorgen voor een ideale verlichting van de sauna en geven elke wellnessoase een gezellige sfeer van ontspanning en rust. De verlichting kan worden aangepast aan de cabine en de lichtkleur, helderheid en warmte kunnen worden aangepast aan de stemming, waardoor er een heel speciale sfeer in de ruimte ontstaat. MAYLA is dimbaar en naast warmwitte LED-verlichting is er ook een variant met RGB LED verkrijgbaar.

De saunalampen passen perfect in elke cabine en vormen met hun vele designopties een opmerkelijke architectonische eenheid met de wand en het plafond. En net als bij alle andere designupdates draait het bij de MAYLA om individualiteit: de lamp is verkrijgbaar in zowel hemlock- als notenhout en kan ook worden bekleed met massief hout en zowel aan de muur als aan het plafond worden bevestigd. Bovendien is het compatibel met alle KLAFS-houtprofielen; de gewenste hoogte kan worden geselecteerd al vanaf het smalste KLAFS-houtprofiel - de voegafmetingen zijn exact op elkaar afgestemd. Hierdoor gaat de lamp optisch op in het houtprofiel.

Aanvulling op de MAJUS kachel: automatische opgieting met de ENYA opgietschaal

Gasten een ontspannende time-out in de sauna bieden en tegelijkertijd de rustmomenten nog effectiever maken voor hun gezondheid, dat is ongetwijfeld waar de opgieting bij elk saunabad voor bedoeld is. Om exploitanten van commerciële sauna's in staat te stellen een continue reeks opgietceremonies te verzorgen zonder hun capaciteit te overschrijden, biedt KLAFS nu de nieuwe ENYA automatische opgietschaal aan. Het geïntegreerde automatische opgietsysteem kan worden ingesteld via een tijdschakelaar of worden bediend met een druk op de knop. Het ontwerp van de opgietschaal is zodanig dat het water wordt gecentreerd door de omringende rand. Hierdoor blijft het water altijd in de schaal, wordt het gelijkmatig verdeeld en worden hete spetters of zelfs waterfonteinen op het omringende houten oppervlak voorkomen. De elegante opgietschaal vormt een prachtige aanvulling op het elegante MAJUS-design en is compatibel met alle kachels uit de MAJUS-serie. Omdat het water van onderaf kan worden toegevoerd via de kachel, via een uitlaat aan de muur of via het plafond, kan het ook flexibel worden gebruikt voor elke situatie.

Een nog gemakkelijkere bediening van KLAFS-producten met de 21 TOUCHCONTROL

Naarmate de vraag naar innovatie en de diversiteit aan toepassingen groeit, neemt ook de vraag naar ongecompliceerde bediening toe. Slimme oplossingen beloven nog meer gebruiksgemak en zijn daarom gewilder dan ooit tevoren. Daarom heeft KLAFS de 21 TOUCHCONTROL ontwikkeld - met een bijzondere focus op eenvoudige bediening. Een intelligent verbonden, intuïtieve bediening van alle KLAFS-cabines en -toepassingen is mogelijk met slechts één tabletbediening met touchscreen. Met deze zogenaamde master kunnen tot 16 producten worden bediend zonder dat er een extra apparaat nodig is. Voor een optimaal overzicht worden alle aangesloten KLAFS-producten weergegeven in een duidelijke tegellook. Via de KLAFS-app kunnen de producten op afstand worden bestuurd en bewaakt - een functie die maximale bedrijfszekerheid belooft.

Ongekende aanpassingsmogelijkheden

De uitbreiding van het nieuwe assortiment voor de PROFI sauna is een uitstekende weerspiegeling van de toewijding van KLAFS aan innovatie, sterke designoplossingen en optimaal welzijn. De nieuwe producten maken het mogelijk om de wellnessbeleving in de sauna en spa tot in het kleinste detail te individualiseren en bieden veel ontwerpvrijheid met tegelijkertijd optimaal comfort. Van saunaligbanken en sfeerverlichting tot 3D-lasergravures, geautomatiseerde opgietschalen en gebruiksvriendelijke saunabedieningen - het assortiment creëert een perfecte harmonie tussen ontspanning en individueel genot.

Meer informatie over KLAFS is te vinden op: www.klafs.nl

Noot voor de redactie:

Voor vragen, informatie, beelden en brochures kunt u contact opnemen met: MIES PR,
Michelle de Ruiter, Michelle@miespr.nl of tel: +31 (0)6 45740465.

Over KLAFS:

KLAFS creëert sinds 1928 ontspanningsruimtes voor lichaam en geest. Keer op keer weet het bedrijf te verrassen met baanbrekende innovaties, zoals de ruimtebesparende S1 SAUNA, die met een druk op de knop binnen 20 seconden verandert van het formaat van een wandkast in een volledig functionele sauna. Dankzij deze innovatiekracht is KLAFS uitgegroeid van een klein familiebedrijf tot een wereldwijde marktleider. Vandaag de dag werken er meer dan 800 medewerkers om aan de steeds hogere eisen van klanten te voldoen - en deze te overtreffen. Van kleine privésauna's tot luxe hotelspa's. En dat doen ze overal ter wereld, met deskundig advies van zorgvuldig opgeleide technische adviseurs en service ter plaatse door ervaren teams. Als trendsetter in de sauna-, zwembad- en spa-industrie investeert KLAFS voortdurend in onderzoek en ontwikkeling, bijvoorbeeld om de energie-efficiëntie van zijn producten verder te verhogen.